top of page

הודעה לעתונות: המטה לשמירה על הגז הישראלי - מכבדים את הכרעת בג"צ

"המטה לשמירה על הגז הישראלי", המאגד שורה של ארגונים אשר עמדו מאחורי המאבק הציבורי כנגד מדיניות אגריסיבית לייצוא מרבית הגז הישראלי לחו"ל גאה בתוצאות המאבק הציבורי שניהל: תוצאות אלו כוללות הפחתה משמעותית של כמויות הגז לייצוא והעלאה לבג"צ של נושא אזרחי חשוב ועקרוני: זכותם של האזרחים כי הגז ישמש להפחתת יוקר המחיה, לצמיחת הכלכלה ולשיפור הסביבה וזכותם לדיון ציבורי בכנסת.

המטה, המונה את הפורום הישראלי לאנרגיה, המכון לתכנון כלכלי, "ישראל יקרה לנו", מגמה ירוקה, העמותה לכלכלה בת קיימא מסר כי "אנו מקבלים בצער את החלטת רוב שופטי בג"צ שניתנה מתוך חוסר הבנה להשפעת היצוא על הדורות הבאים, אך גאים בכך כי חלק משופטי בית המשפט העליון אף צידדו בעמדתו של המטה הגורסת כי נושא כה חשוב לחיי האזרחים מחייב פיקוח פרלמנטרי.

בכל מקרה רואה המטה חשיבות רבה להדגיש כי בשום פנים אין הוא רואה בהחלטה סוף פסוק במאבקו: המאבק להורדת מחרי הגז שמשלמת התעשייה הישראלית והמאבק על צמצום יצוא הגז ימשך – כל גז שיצא מהמדינה הוא גז שהיה יכול להוריד את יוקר המחייה בארץ, מה שממשלת ישראל נכשלת בו כבר שנים רבות. בנוסף ראוי שתגמולי הגז על היצוא יעלו בצורה משמעותית – כיום , למרות וועדת ששינסקי הראשונה והוועדה הנכחית התמלוגים על יצוא הגז נמוכים כאשר הם צריכים להיות גבוהים יותר על גז ליצוא שאינו משרת את המשק המקומי.

בהזדמנות זו, אנו רואים חשיבות לציין את הישגי המאבק האזרחי האדיר שהובלנו לאורך השנה האחרונה, בו היו מעורבים עשרות אלפי אזרחים שאכפת להם מעתיד מדינת ישראל. בעקבות מאבק זה, צומצמו היקפי הגז שאישרה הממשלה לייצוא ונחשפו לעין הציבור היבטים רבים בניהול משק האנרגיה הישראלי הדורשים דיון ציבורי נוקב ורפורמות משמעותיות. אנו גאים בעניין הציבורי הגובר בחשיבות הנושא הזה, מן הסוגיות הכלכליות החשובות שהתקבלו בכנסת ישראל לדורותיה, ומתחייבים להמשיך ולוודא שימוש אופטימלי בעתודות הגז הישראלי למען המשק הישראלי ולטובת האזרח הישראלי".

עדכונים אחרונים
חיפוש בעזרת תגיות
No tags yet.
עקבו אחרינו
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page